Realizácia a vyhodnotenie laboratórnych prác z fyziky prostredníctvom stavebnice Lego Dacta RoboLab

         

Ciele projektu
  • vytvoriť motivujúce, aktivizujúce a tvorivé prostredie v triede
  • využiť IT a medzipredmetové vzťahy (grafy v matematike)
  • všestranne rozvíjať osobnosť žiakov, manuálnu zručnosť
  • zmena a zlepšenie klímy a atmosféry v triede
  • učiteľ ako sprievodca za poznaním
  • nadobudnutie zručností pri práci s počítačom
  • prehĺbiť samostatnosť a zodpovednosť žiakov, ich morálno-vôľové vlastnosti a vzťah žiak-učiteľ

Aktivity pre dosiahnutie cieľov projektu
  • pri meraní a vyhodnotení porovnať klasické „papierové“ riešenie s grafickým výstupom programu RoboLab software
  • vo fáze prípravy na laboratórnu úlohu žiaci postavia model meracieho prístroja
  • notebook umožňuje i vyučujúcemu prinášať do triedy nové poznatky, audio-vizuálne a multimediálne informácie k danému meraniu
  • individuálna a skupinová práca

Projekt  prinesie moderné technológie na hodiny Fyziky, okamžitú spätnú väzbu pre učiteľa i žiakov. Namerané a vyhodnotené grafické závislosti možno umiestniť na www stránky (http://www.flatulent.szm.sk/labaky/labaky.html) alebo vytlačiť na tlačiarni a urobiť rozbor grafu napríklad na hodine matematiky.

Naša škola má so stavebnicou RoboLab výborné skúsenosti už z minulého roka. Učenie je hravé, názorné s okamžitou spätnou väzbou. Žiaci sú motivovaní, zodpovedne pracujú v RoboLab učebni. Zámerom projektu Realizácia a vyhodnotenie laboratórnych prác z fyziky prostredníctvom stavebnice Lego Dacta RoboLab je preniesť túto učebňu-laboratórium RoboLab do tried prostredníctvom notebooku. Notebook v spojení s dataprojekorom by umožnil prezentácie žiakov aj pred širšou komunitou, pred občanmi obce, rodičmi a priateľmi školy, čím by sa škola stala otvorenejšou.

Projekt aktívne zapája žiakov do vyučovania, tvorivo mení atmosféru v triede, vytvára zaujímavé, inšpirujúce a tvorivé prostredie, ktoré podporuje rast osobnosti žiaka a pocit osobnej zodpovednosti. Projekt zásadne mení prístup odovzdávania poznatkov, rozvíja metakognitívne schopnosti žiakov, učiteľ sa stáva sprievodcom žiaka za poznaním. Táto skutočnosť spolu s praktickými poznatkami žiakov z oblasti informačných technológií prispeje k ich lepšiemu uplatneniu sa v globálnej informačnej spoločnosti 21. storočia.