Ciele projektu
- zabezpečiť a rozšíriť HW základ pre prácu projektu TIB
(Tvorivá informatika s Balíkom)
- pozitívne zmeny v spôsobe získavania vedomostí, zručností a
návykov, ich upevňovanie
- zlepšenie vzťahu učiteľ-žiak, žiak-žiak, individuálny
prístup k osobnosti žiaka
- viditeľná spätná väzba, osobnostný rast žiakov
- rozvoj tvorivosti, logického myslenia a samostatnosti žiakov
- váženie si práce druhých
- pochopenie a ujasnenie medzipredmetových vzťahov
- pochopenie a osvojenie si základných pojmov z oblasti IT
(počítač, program, údaje, médium...)
- schopnosť pracovať s informáciami (nájsť, overiť si,
vytriediť, dať do súvislostí, použiť)
- schopnosť prepájať získané poznatky do celku (práca na
projektoch, v ktorých sa využíva ovládanie IT)
- schopnosť využiť IT v ľubovoľnom predmete
- rozvoj tvorivej a komunikačnej aktivity v triede, škole a
obci
- umožnenie aspoň nejakého spôsobu sebarealizácie
handicapovaným deťom a deťom so špeciálnymi potrebami
- uľahčenie hľadania svojich záujmov, potrieb a svojho miesta
na trhu práce
- rozvoj tvorivosti, cieľavedomosti, sebavzdelávania,
samostatnej komunikácie, schopnosti tímovej spolupráce a sebapoznávania
v konfrontácii tak s blízkym ako i vzdialeným okolím
Aktivity pre dosiahnutie cieľov
projektu
- individuálny prístup k žiakom
- práca s informáciami, mulimédiami
- jednoduché prezentácie žiakov
- triedne súťaže
- prezentácie žiakov v rámci školy a obce
- vytváranie jednoduchých www stránok, práca s multimédiami
- skupinová a individuálna práca na vlastných projektoch
Zámerom projektu HW podpora projektu Tvorivá informatika s Baltíkom na
1. stupni ZŠ je rozšíriť HW vybavenie PC učebne aby sa umožnilo čoraz
väčšiemu počtu žiakov zapojiť sa do projektu TIB (Tvorivá informatika s
Baltíkom).
Prostredníctvom programovacieho nástroja Baltík sa žiaci už na 1.stupni
ZŠ oboznámia s prácou s modernými informačnými technológiami. Získané
vedomosti a zručnosti uplatnia pri medzipredmetových vzťahoch vo
vyšších ročníkoch. Žiaci získajú predstavu o adresárovej štruktúre, o
práci s textovými editormi, s grafickými aplikáciami, so sieťou
Internet. Projekt tvorí stabilný základ pre ďalší rozvoj žiakov.
Projekt aktívne zapája žiakov do vyučovania, tvorivo mení atmosféru v
triede, vytvára zaujímavé, inšpirujúce a tvorivé prostredie, ktoré
podporuje rast osobnosti žiaka a pocit osobnej zodpovednosti. Projekt
zásadne mení prístup odovzdávania poznatkov, rozvíja metakognitívne
schopnosti žiakov, učiteľ sa stáva sprievodcom žiaka za poznaním. Táto
skutočnosť spolu s praktickými poznatkami žiakov z oblasti informačných
technológií prispeje k ich lepšiemu uplatneniu sa v globálnej
informačnej spoločnosti 21. storočia.
|