HW podpora projektu Tvorivá informatika s Baltíkom na 1. stupni ZŠ

Ciele projektu
  • zabezpečiť a rozšíriť HW základ pre prácu projektu TIB (Tvorivá informatika s Balíkom)
  • pozitívne zmeny v spôsobe získavania vedomostí, zručností a návykov, ich upevňovanie
  • zlepšenie vzťahu učiteľ-žiak, žiak-žiak, individuálny prístup k osobnosti žiaka
  • viditeľná spätná väzba, osobnostný rast žiakov
  • rozvoj tvorivosti, logického myslenia a samostatnosti žiakov
  • váženie si práce druhých
  • pochopenie a ujasnenie medzipredmetových vzťahov
  • pochopenie a osvojenie si základných pojmov z oblasti IT (počítač, program, údaje, médium...)
  • schopnosť pracovať s informáciami (nájsť, overiť si, vytriediť, dať do súvislostí, použiť)
  • schopnosť prepájať získané poznatky do celku (práca na projektoch, v ktorých sa využíva ovládanie IT)
  • schopnosť využiť IT v ľubovoľnom predmete
  • rozvoj tvorivej a komunikačnej aktivity v triede, škole a obci
  • umožnenie aspoň nejakého spôsobu sebarealizácie handicapovaným deťom a deťom so špeciálnymi potrebami
  • uľahčenie hľadania svojich záujmov, potrieb a svojho miesta na trhu práce
  • rozvoj tvorivosti, cieľavedomosti, sebavzdelávania, samostatnej komunikácie, schopnosti tímovej spolupráce a sebapoznávania v konfrontácii tak s blízkym ako i vzdialeným okolím

Aktivity pre dosiahnutie cieľov projektu
  • individuálny prístup k žiakom
  • práca s informáciami, mulimédiami
  • jednoduché prezentácie žiakov
  • triedne súťaže
  • prezentácie žiakov v rámci školy a obce
  • vytváranie jednoduchých www stránok, práca s multimédiami
  • skupinová a individuálna práca na vlastných projektoch

Zámerom projektu HW podpora projektu Tvorivá informatika s Baltíkom na 1. stupni ZŠ je rozšíriť HW vybavenie PC učebne aby sa umožnilo čoraz väčšiemu počtu žiakov zapojiť sa do projektu TIB (Tvorivá informatika s Baltíkom).

Prostredníctvom programovacieho nástroja Baltík sa žiaci už na 1.stupni ZŠ oboznámia s prácou s modernými informačnými technológiami. Získané vedomosti a zručnosti uplatnia pri medzipredmetových vzťahoch vo vyšších ročníkoch. Žiaci získajú predstavu o adresárovej štruktúre, o práci s textovými editormi, s grafickými aplikáciami, so sieťou Internet. Projekt tvorí stabilný základ pre ďalší rozvoj žiakov.

Projekt aktívne zapája žiakov do vyučovania, tvorivo mení atmosféru v triede, vytvára zaujímavé, inšpirujúce a tvorivé prostredie, ktoré podporuje rast osobnosti žiaka a pocit osobnej zodpovednosti. Projekt zásadne mení prístup odovzdávania poznatkov, rozvíja metakognitívne schopnosti žiakov, učiteľ sa stáva sprievodcom žiaka za poznaním. Táto skutočnosť spolu s praktickými poznatkami žiakov z oblasti informačných technológií prispeje k ich lepšiemu uplatneniu sa v globálnej informačnej spoločnosti 21. storočia.