KarelLin
|
http://www.vssoft.cz/Download/karellin.zip
Karellin predstavuje jednoduché programovacie prostredie a jazyk. Robot Karel
pozná iba štyri základné príkazy (krok, vlevo, polož, zvedni).
V prostredí 'učení' sa však môže naučiť rôzne príkazy s použitím už
naučených a využiť pri tom cyklus s presným počtom opakovaní (opakuj x
krát...), podmienené vetvenie (když podmienka...jinak...) a podmienený
cyklus (dokud podmienka...) s podmienkami je/neni zeď, značka, sever,
jih, východ, západ.
|
xKarel
|
http://xkarel.sourceforge.net
xKarel je ďalšia z implementácií robota Karla. Pre žiakov je príťažlivé 3D
zobrazenie postavy robota v jeho prostredí. Ďalšou pozitívnou stránkou
je kvalitne spracovaný help. Príkazy možno Karlovi zadávať (a najmä
učiť ho nové) v anglickom alebo v českom jazyku. Na domovskej stránke
projektu je pripravená aj súťaž v riešení zadaných úloh.
|
KLogoTurtle
|
http://edu.kde.org
KLogoTurtle predstavuje jednoduché prostredie korytnačej grafiky. Žiaci sa zoznámia
so základnými algoritmickými a programátorskými pojmami ako cyklus,
procedúra, vstupy, vetvenie výpočtu, rekurzia prostredníctvom názorného
zobrazenia.
|
JTurtle
|
http://members.cox.net/luis.montes
JTurtle ponúka vhodný úvod do oblasti objektovo orientovaného programovania.
|
StarLogo
|
http://education.mit.edu/starlogo
StarLogo umožňuje žiakom pracovať paralelne s viacerými korytnačkami. Práca
v prostredí StarLogo je o niečo náročnejšia než v predchádzajúcich
dvoch korytnačích prostrediach, ale možnosť ovládať viac korytnačiek
naraz je iste pre žiakov lákavá.
|
BlueJ
|
http://www.bluej.org
BlueJ je vhodné prostredie pre mladých Java programátorov, lokalizované aj do českého jazyka.
|
Judo
|
http://judo.sourceforge.net
Judo predstavuje pekné prostredie pre mladých C/Java programátorov.
S použitím jednoduchých funkcií môžu žiaci vytvárať napríklad okná plné
grafiky.
|
Robocode
|
http://robocode.alphaworks.ibm.com/home/home.html
Robocode je ďalšie z názorných detských vývojových prostredí. Prvoradá v tomto
prípade je motivácia. Úlohou žiakov je naprogramovať autonómneho
robota, ktorý by obstál v náročných súbojoch s inými robotmi.
|