Jún 2023

MDD v MŠ

1.jún už každoročne patrí deťom celého sveta. Ani v našej materskej škole nemohla chýbať oslava MDD. Hneď po desiatej sme sa vybrali na farmu Pod hájom, ktorá sa nachádza v našej obci, v časti - Malatiské. Na začiatku exkurzie nás privítali hnedo - bielo sfarbené kengury, ktoré ich robilo naozaj nevídaným objavom a úžasom pre naše deti. Postupne sme tu videli sliepočky, zajačiky, kačky, veveričky, kravy, lamy ale aj kozičky a prasiatka. Na farme majú svoje miesto aj exotickejšie zvieratá ako páv, oslík či pštros. Na záver prehliadky sa deti vyšantili na kolotoči a tobogane, čo im urobilo veľkú radosť. Cestu späť do MŠ nám spríjemnila chladná, sladká odmena - zmrzlina. Každé dieťa si okrem krásnych zážitkov a úsmevu na tvári odnieslo domov ako darček aj sladkú odmenu a loptu, ktorú nám nechal "škriatok detí", ktorý ich v MŠ hľadal.

Naše poďakovanie patrí majiteľom farmy, že nás osviežili sladkou zmrzlinou a umožnili deťom zažiť deň plný zážitkov.

Mgr. Andrea Černotová

Súťaž v Poskytovaní prvej pomoci

Slovenský Červený kríž zorganizoval 8. júna 2023 v priestoroch CZŠ v Dolnom Kubíne územné kolo súťaže v Poskytovaní prvej pomoci. V kategórii DMZ 2 svoje praktické i teoretické zručnosti predstavilo 15 družstiev mladých zdravotníkov Oravy.

Naše družstvo v zložení Martina Štefková (7. roč.), Sára Spišáková (6. roč.), Aneta Čabajová (6. roč.), Denisa Ťapajnová (8. roč.) a Beáta Laurincová (9. roč.) predviedlo vynikajúcu tímovú spoluprácu pri ošetrovaní úrazov a poranení. Po sčítaní všetkých získaných bodov sa tešili z pekného 2. miesta.

GRATULUJEME!

(šm)

Čarovné zrkadlo

Prišiel začiatok júna a s ním vytúžený deň výletu do Vysokých Tatier, na ktorý som sa veľmi tešila. Vybrali sme sa naň spolu so šiestakmi a našimi pani učiteľkami.

Hneď ráno sa ukázalo, že nás slnko nepoteší, ale nálada bola aj tak dobrá.Po príchode do cieľa sme zvládli dve plesá. Zmoknutí, ale veselí sme sa vrátili do autobusu. Čas čakania sme využili na sušenie.

A potom do Tricklandie ! Najväčšia zábava bola pre mňa v zrkadlovom bludisku. Bola to veľká miestnosť s množstvom zrkadiel a farebným svetlom. Keď sme tam prvýkrát vošli, mali sme obavy, či sa odtiaľ dostaneme. Zabavili sme sa výborne.

Potom sme navštívili nákupné centrum, kde sme sa pokochali oblečením a kúpili si nejaké drobnosti. Šťastní a spokojní sme dorazili domov. Výlet sa podaril.

Janka Laurincová 5. trieda, upravila Mgr. R. Kadučáková

Zväčši ma! Zväčši ma!

Škola v prírode

V tomto školskom roku sa všetci naši štvrtáci zúčastnili školy v prírode s pani učiteľkami Mgr. E. Stacherovou, Mgr. M. Kantárovou, Mgr. R. Kadučákovou. Realizovala sa v malebnej obci Ždiar, v prekrásnej Monkovej doline. Hotel Magura sa stal na pár dní naším domovom. Strava bola pestrá a chutná. Každý si vybral svoje obľúbené jedlo a mnohí si s chuťou pomaškrtili.

Režim dňa nám výdatne spestrili animátori z CK Andromeda. Šikovní mladí ľudia pripravili pre deti bohatý program, ktorý sa väčšinou realizoval na čerstvom vzduchu od popoludnia do večerných hodín.Po dopoludňajšej výuke, výdatnom obede a ľahkom odpočinku vždy dobre padol program plný zábavných úloh, logických a vedomostných hier.

Vo štvrtok sme sa rozhodli pre návštevu obce Ždiar, kde si deti kúpili spomienkové predmety a darčeky pre príbuzných. Popoludní nás previezol vláčik po okolí a my sme mohli s údivom obdivovať okolie hotela, krasy ľudovej architektúry a čaro hôr a dolín.

Belianskou jaskyňou sme ukončili spoločný týždeň v lone prírody. Opálení, oddýchnutí, spokojní a plní nových zážitkov sme sa vracali domov. Ďakujeme.

Mgr. R Kadučáková

Aktivity na futbalovom ihrisku

Dňa 1.6.2023 sme pre našich mladších žiakov v rámci Dňa deti pripravili aktivity na futbalovom ihrisku. Organizovanizovali ho žiaci deviateho ročníka s triednou učiteľkou. Pomoc neodmietli ani rodičia, ktorí nám pripravili výborné občerstvenie. Ku občerstveniu prispela aj jedáleň. Pani Kupkárová nám priniesla nápoje a sladkosti. Podujatie začalo privítaním žiakov a učiteľov a pokračovalo rozdaním kartičiek s menom. Žiaci boli naozaj šikovní a pri každom stanovisku sa veľmi snažili a zabávali sa. Pre každú triedu si deviataci pripravili odmeny a odmenili prvých troch najlepších z každej triedy. Ešte raz ďakujeme rodičom za pomoc, triednym učiteľkám za dozor a samozrejme všetkým zúčastneným a súťažiacim. Deň sme si naozaj užili a výborne sme sa zabavili.

Zväčši ma! Zväčši ma! Zväčši ma! Zväčši ma!

Školský výlet MŠ

Dňa 13.6.2023 sme sa zúčastnili školského výletu do Liptovskej Sielnice - Villa Betuľa rezort na ktorý sme sa veľmi tešili. Rezort bol plný detských atrakcií - doslova raj pre deti. Na začiatok sa deti zoznámili s prostredím a netrpezlivo čakali, kedy budú môcť všetko vyskúšať. Pred obedom deti navštívili mini ZOO, ktorá sa nachádzala priamo v rezorte. Po vyčerpávajúcich aktivitách deti čakal obed, palacinky a pitný režim. Ku koncu výletu mali deti diskotéku počas ktorej ich animátori namaľovali a rozdali malé darčeky. Ďakujeme a tešíme sa možno o rok.

Zväčši ma!

Chlebnický chlebíček MŠ

18. júna sa v našej obci uskutočnil XVII. ročník obecných slávností - Chlebnický Chlebíček. Tento rok bol zameraný na ochotnícke divadlo a jeho históriu v našej obci. Do kultúrneho programu, ako každý rok sme sa zapojili aj s deťmi MŠ. Pripravili a nacvičili sme si krásne ľudové pásma. Deti boli úžasné a zvládli vystúpenie bez najmenších problémov.

Exkurzia 2023 Benátky

V stredu večer 7. júna sme sa spolu s pani učiteľkou Mišalovou vybrali na exkurziu do Talianska. Boli sme ubytovaní v krásnom meste Lido di Jesolo, v hoteli Alla Rotonda. Prvý deň sme oddychovali na pláži a popoludní sme sa išli ubytovať do izieb. Ďalší deň, piatok, bol veľmi zaujímavý. Ráno sme išli na pláž a poobede sme išli loďou do Benátok. Počasie nám naozaj prialo. Bolo to veľmi zaujímavé a dozvedeli sme sa kopu nových vecí. Všetci sme kúpili nejaké suveníry pre svoje rodiny, aby sme ich potešili. Neskôr večer sme išli loďou naspäť. V sobotu sme boli celý deň na pláži alebo pri bazéne. Bol to taký oddychový deň, no večer to všetko začalo. Keď sme sa večer vracali k hotelu, počuli sme hudbu. Konkrétne Slovenské ľudové pesničky. Všetci sme sa potešili a začali sme tancovať. Samozrejme nesmela chýbať aj moderná pesnička Žijeme len raz. Veľmi sme si to užili. V nedeľu ráno sme sa pobalili a išli sme na pláž. Niektorí sa opaľovali a niektorí sa kúpali. Hrali sme sa aj s pani učiteľkinou dcérou. Boli sme na zmrzline a pozerali na vlny. Veľmi sa jej to páčilo. (Aspoň dúfame) Neskôr, okolo 15:00, sme si naložili svoje kufre do autobusu a vyrazili do nákupného centra. Poviem vám pravdu, že také centrum som ešte nikdy v živote nevidela. Tie stavby boli veľmi pekné. Bolo tam veľa značkových obchodov a bolo to super. Všetkým sa to páčilo. Týmto som si naozaj istá :)

Celý zájazd nám počasie naozaj prialo. Svietilo slnko a pršalo jedine v noci. Jediné, čo nás držalo pri živote bola zmrzlinaaa. Bola to najlepšia dovolenka v mojom živote a nikdy na to nezabudnem.

Veľké ďakujeme patrí pani učiteľke Mišalovej. Bez nej by ten zájazd naozaj nebol taký úžasný. ĎAKUJEME!

Dorotka Pucovänová (VII.)

Hore hájom chodník

Na návšteve u ľudového umelca

V mesiaci jún sa pani učiteľky v rámci celotýždňovej témy "Ľudové tradície" snažili deťom priblížiť ľudové tradície, spev, tanec, kroje a ľudové zvyky. S veľkým nadšením sme privítali súhlas od ľudového umelca Jozefa Maslíka, ktorý nám prisľúbil ukážku tradičnej pracovnej techniky - vyrezávanie z dreva. Ujo najskôr deti oboznámil s prírodným materiálom - teda s drevom, s pomôckami potrebnými na výrobu a neskôr ukázal deťom aj správnu techniku, akou sa dá srdiečko, či obraz vyrobiť. Deti mohli aj samé zistiť, že na takúto prácu je potrebná veľká zručnosť, skúsenosť, čas a hlavne sústredenie, trpezlivosť a vytrvalosť. Ale výsledky stoja za to - sú krásne. Na koniec dostalo každé dieťa darček - píšťalku a pani učiteľky potešil krásnou ružičkou, čím sa mu chceme ešte raz poďakovať za krásny zážitok.

Mgr. Andrea Černotová

Rozlúčka s predškolákmi

Posledný júnový týždeň sme sa rozlúčili s našimi budúcimi prvákmi. Pripravili sme pre nich prekvapenie v podobe malej oslavy v pizzérii Viktória. Na deti čakali krásne vyzdobené priestory pizzérie, veľká torta a darčeky v podobe záložky do knihy, ktoré si pre nich pripravili mladší kamaráti z materskej školy. Predškoláci na začiatku skladali sľub, ktorý spečatili svojim odtlačkom a dostali medailu budem prvák. Pre kamarátov z materskej školy si pripravili krátke vystúpenie a konečne mohla začať zábava. Na koniec si všetci pochutnali na torte a sladkej zmrzline.

Našim budúcim prváčikom želáme veľa úspechov v základnej škole. Ďakujeme majiteľom pizzérie, že nám umožnili stráviť tieto nezabudnuteľné chvíle práve u nich.

Branné účelové cvičenie

V závere školského roka žiaci 2. stupňa ZŠ už tradične absolvujú branné účelové cvičenie. Sú zamerané na riešenie rôznych krízových situácií. Tento rok si vyučujúci v spolupráci s ôsmakmi a deviatakmi pripravili stanovištia, na ktorých žiaci riešili úlohy z oblasti zdravotnej prípravy, civilnej ochrany, pobytu v prírode a nacvičili si aj streľbu. Žiakom sa plnenie úloh veľmi páčilo. Osvojené zručnosti im môžu mnohokrát pomôcť pri záchrane v rôznych situácií života.

(šm)

Zväčši ma! Zväčši ma!
Hore hájom chodník

Tvorivá dramatizácia na hodinách anglického jazyka

Na hodinách anglického jazyka sa snažíme využívať nové netradičné formy zážitkového učenia. Vyučovanie sme si spestrili dramatizáciou príbehu. Žiačky 6. ročníka sa ujali svojej roly úspešne. Na scenári sme pracovali spoločne, nebol úplne podrobný, vo veľkej miere sme využívali fantáziu a tvorivosť. Žiačky kreatívne dotvárali situácie v príbehu vlastnými nápadmi a improvizáciou. Na predstavenie sme pozvali žiakov prvého stupňa. Vďaka výborným hereckým výkonom boli malí diváci vtiahnutí do deja. Aktívne sa zapájali do predstavenia, predovšetkým prostredníctvom odpovedania na otázky, spievaním a tancovaním.

Dráma vniesla do vyučovania zábavu, napomohla rozvinúť nielen vedomostnú, ale aj emocionálnu zložku a vzájomné vzťahy. Mladé herečky ukázali svoj talent, vedomosti, schopnosť myslieť a vyjadrovať sa v cudzom jazyku.